Blogy, blogeri, blogovanie a ich prínos pre informačnú spoločnosť

ilustračné fotoFenoménmi internetu sa v posledných rokoch stali aj blogy, blogeri a blogovanie. Veľmi ma mrzí ak niekto blogovanie na internete a tiež čítanie blogov považuje za mrhanie časom. Ak pre vás blogy sú len stránky, kde si niekto vyleje zlosť na politikov, tak potom to čiastočne chápem. Ale pre mňa a verím, že aj pre mnohých iných táto činnosť znamená omnoho viac.

Už aj medzi blogermi je vysoká konkurencia. Dnes už bloguje takmer každý. A preto ak sa chcem presadiť a zaujať ľudí musím priniesť niečo navyše. Musím sa odlíšiť od ostatných, mať svoj vlastný štýl písania, tvorby a byť prínosom pre komunitu. Iba taký blog a bloger má šancu sa presadiť a uspieť.

Dnes si povieme aký prínos prináša kvalitný blog a bloger a nabudúce si povieme ako taký blog vytvoriť.

Budovanie mena a povedomia o značke

Myslím, že dnes nik nepochybuje o tom, že ťažšie sa predáva tomu, kto nás nepozná. Firma, ktorá má meno a vybudovanú značku predáva omnoho ľahšie a viac ako tá, o ktorej sa nikto nevie nič. Takisto bloger jednotlivec alebo freelancer, ktorý sa vďaka svojmu blogu dostal do povedomia komunity vo svojom odbore si omnoho ľahšie nájde prácu alebo lukratívnu zákazku ako ten, ktorého nik nepozná. Takže kvalitný odborný blog sa môže stať aj silným nástrojom pri hľadaní uplatnenia.

Šírenie a získavanie informácii

Blogy sú nástroj na šírenie informácii a to obojstranne. Klasické médiá umožňujú vo väčšine prípadov iba jednosmerný tok informácii, a to od média k poslucháčom, divákom a čitateľom. Blogy však umožňujú aj čitateľom a návštevníkom prispieť svojou trochou cez komentáre alebo hosťovské články. Blogy sú obľubené aj preto, že umožňujú diskusiu s autorom a ostatnými čitateľmi blogu.

Budovanie komunity okolo blogu/webu

Prostredníctvom blogu môže firma alebo živnostník budovať menšiu alebo väčšiu komunitu svojich potenciálnych zákazníkov alebo spolupracovníkov. Firma môže vďaka blogu nájsť schopného človeka do tímu a naopak schopný človek môže nájsť uplatnenie v perspektívnej firme alebo obchodných partnerov a príležitosti na zákazky. Blog sa môže stať takisto nástrojom na vyhľadanie a budovanie ďalších fachmanov v odbore alebo segmente podnikania.

Blog ako predajný kanál a marketingový nástroj

Prostredníctvom blogu a webu môžu firmy a jednotlivci nenásilnou formou propagovať a predávať svoj tovar a služby. Poznám kopu príkladov ľudí a firiem, ktorí cez svoje blogy predávajú svoje výrobky, knihy, konzultácie, kurzy, ale aj iné produkty a služby. Kvalitný blog dokáže upútať zákazníka a klienta natoľko, že nenakúpi iba raz, ale bude sa aj naďalej a rád na blog a web vracať znova a znova.

Blogovanie ako profesionálne povolanie

Ako som uviedol už v minulom článku existujú ľudia a nielen v Amerike, ktorí sa blogovaním uživia ako prácou na plný úväzok a postavili si na tom živnosť a zároveň robia to, čo ich baví.
Takými príkladmi z našich zemepisných širok sú Miro Veselý, Marek Prokop, Alexandra Kováčová, Vladimír Rejholec a mnohí ďalší.

Blogy a internet umožňujú takmer komukoľvek stať sa novinárom a publicistom, ba dokonca spisovateľom a autorom. Nie každému sa podarí uspieť. Ak však máte nápad ako zaujať svoje potenciálne publikum, aj vy sa môžete zaradiť medzi úspešných autorov blogov.

Prečítajte si tiež

2 Comments

  1. Spätné upozornenie: O blogu | Doučovanie.info

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *