Blogy, blogeri, blogovanie a ich prínos pre informačnú spoločnosť

Poslať stránku známemu

Fenoménmi internetu sa v posledných rokoch stali aj blogy, blogeri a blogovanie. Veľmi ma mrzí, ak niekto blogovanie na internete a tiež čítanie blogov považuje za mrhanie časom. Ak pre vás blogy sú len stránky, kde si niekto vyleje zlosť na politikov, tak potom to čiastočne chápem. Ale pre mňa, a verím, že aj pre mnohých iných, táto činnosť znamená omnoho viac.

Už aj medzi blogermi je vysoká konkurencia. Dnes bloguje takmer každý. A preto ak sa chcem presadiť a zaujať ľudí, musím priniesť niečo navyše. Musím sa odlíšiť od ostatných, mať svoj vlastný štýl písania, tvorby a byť prínosom pre komunitu. Iba taký blog a bloger má šancu sa presadiť a uspieť.

Dnes si povieme, aký prínos prináša kvalitný blog a bloger a nabudúce si povieme, ako taký blog vytvoriť.

Budovanie mena a povedomia o značke

Myslím, že dnes nik nepochybuje o tom, že ťažšie sa predáva tomu, kto nás nepozná. Firma, ktorá má meno a vybudovanú značku predáva omnoho ľahšie a viac ako tá, o ktorej sa nikto nič nevie. Takisto bloger jednotlivec alebo freelancer, ktorý sa vďaka svojmu blogu dostal do povedomia komunity vo svojom odbore, si omnoho ľahšie nájde prácu alebo lukratívnu zákazku, ako ten, ktorého nik nepozná. Takže kvalitný odborný blog sa môže stať silným nástrojom pri hľadaní uplatnenia.

Šírenie a získavanie informácii

Blogy sú nástroj na šírenie informácii, a to obojstranne. Klasické médiá umožňujú, vo väčšine prípadov, iba jednosmerný tok informácii, a to od média k poslucháčom, divákom a čitateľom. Blogy však umožňujú aj čitateľom a návštevníkom prispieť svojou trochou cez komentáre alebo hosťovské články.

Budovanie komunity okolo blogu/webu

Prostredníctvom blogu môže firma alebo živnostník budovať menšiu alebo väčšiu komunitu svojich potenciálnych zákazníkov alebo spolupracovníkov. Firma môže vďaka blogu nájsť schopného človeka do tímu a naopak schopný človek môže nájsť uplatnenie v perspektívnej firme alebo obchodných partnerov a príležitosti na zákazky. Blog sa môže stať takisto nástrojom na vyhľadanie a budovanie ďalších fachmanov v odbore alebo segmente podnikania.

Blog ako predajný kanál a marketingový nástroj

Prostredníctvom blogu a webu môžu firmy a jednotlivci nenásilnou formou propagovať a predávať svoj tovar a služby. Poznám kopu príkladov ľudí a firiem, ktorí cez svoje blogy predávajú svoje výrobky, knihy, konzultácie, kurzy, ale aj iné produkty a služby. Kvalitný blog dokáže upútať zákazníka a klienta natoľko, že nenakúpi iba raz, ale bude sa aj naďalej a rád vracať na váš blog alebo web.

Blogovanie ako profesionálne povolanie

Existujú ľudia (a nielen v Amerike), ktorí sa blogovaním uživia ako prácou na plný úväzok a postavili si na tom živnosť, a zároveň robia to, čo ich baví.
Takými príkladmi z našich zemepisných širok sú Miro Veselý, Marek Prokop, Vladimír Rejholec a mnohí ďalší.

Blogy a internet umožňujú takmer komukoľvek stať sa novinárom a publicistom, ba dokonca spisovateľom a autorom. Nie každému sa podarí uspieť. Ak však máte nápad ako zaujať svoje potenciálne publikum, aj vy sa môžete zaradiť medzi úspešných autorov blogov.

Odporúčam prečítať si aj článok, resp. pozrieť video Fera Volára na tému: „Prečo začať blogovať v roku 2021? | VLOG #89

Marián Kohn, technologický bloger Volám sa Marián Kohn a venujem sa informačným technológiám, so zameraním na internet. Na tomto webe sa delím o moje znalosti a skúsenosti. Poskytujem tiež školenia a kurzy WordPress.

Poslať stránku známemu