Prečo niektorí blogeri zarábajú na svojom blogu a iní nie?

Ako zarábať na bloguK napísaniu tohto článku ma inšpirovala diskusia pod článkom na jednom internetovom portáli o mojej internetovej známej a kolegyni blogerke Saši, ktorá píše anglický blog CrazySexyFunTraveler.com o tom ako je možné, že ona sa blogovaním uživí a iní blogeri nie.

Nebudem sa tu rozpisovať o tom aké typy blogov existujú. To už popísali iní. Posnažím sa iba dať do kontrastu blogera profeesionála a blogera, ktorý píše len pre záľubu alebo aby sa vyventiloval na webe.

Ako sa dá na webe – blogu zarábať

Spísali to už viacerí, ale pokúsim sa aj ja spísať aspoň tie hlavné možnosti zárobku cez blog.

  • profesionálny blog funguje podobne ako spravodajské portály. Publikuje články zaujímavé pre široké masy čitateľov a zarába na reklame zverejnej na blogu.
  • biznis blog spravidla funguje na upútanie pozornosti užšej cieľovej skupiny čitateľov, ktorí sa zaujímajú o určitý typ služieb alebo produkt(y). Cieľom takého webu nie je priamo zarábať na reklame zverejnenej na stránke, ale skôr propagovať určitý produkt, službu, firmu, značku a tým zvyšovať nepriamo príjmy autorovi blogu alebo klientovi, pre ktorého blog píše copywriter.
  • existujú tiež blogy a weby, ktoré kombinujú oba modely dokopy

Príkladom profesionálnej blogerky je aj už spomenutá Saša, Vlado Rejholec, a mnohí ďalší. Biznis blog sa už dnes snaží písať temer každá firma, ktorej to odporučil nejaký SEO špecialista alebo agentúra. Kvalitných biznis blogov, však, veľa niet. Pre príklad uvediem aspoň tieto Visibility, RobertNemec.com, Doučovanie.info a mnohé iné. Príkladom autora blogov a webov, ktorý oba modely kombinuje je trebárs aj spisovateľ Miro Veselý. Príkladov by sa dalo nájsť aj viac.

Sú tiež blogeri, ktorí píšu svoje blogy najmä s cieľom budovať si meno na internete a budovať komunitu odborníkov, ktorých zaujíma jedna téma alebo odbor. Takýmito blogermi sú Marek Prokop, Lukáš Pítra alebo Petra Větrovská. A potom tu máme tisíce blogerov, ktorí píšu len pre záľubu alebo krikľúňov, ktorí si ventilujú svoje emócie na blogoch na spravodajských portáloch a vyvolávajú horúce diskusie v komentároch pod článkami.

Kedy sa blogovanie stáva chlebom?

Keď dokážete cez blog osloviť toľko čitateľov, že reklama na ňom vám zarobí niekoľko sto až tisíc eur mesačne alebo dokážete cezeň predávať svoje výrobky alebo služby a zarobiť na nich. Ideálne je ak to dokážete skombinovať. Blogovaním na spravodajských weboch, však asi nezarobíte, keďže tie cenzurujú čo môžete a nemôžete na blog vložiť.

Máte otázky alebo pripomienky na doplnenie článku? Smelo ich napíšte do komentárov pod týmto článkom. Oponentov nemažem. Nie som politik. 😛

Prečítajte si tiež

4 komentáre

Pridaj komentár