Účinná a merateľná obsahová stratégia pre blogZvažujete založenie nového alebo oživenie existujúceho blogu?
Výborný nápad. Minule sme si povedali, že konkurencia je veľká a ak chceme obstáť na trhu, musíme mať stratégiu, ktorá má konkrétne a merateľné ciele. O obsahovom marketingu sa toho popísalo neúrekom, preto pôjdeme rovno k veci bez zbytočných rečí.

1. Musíme si určiť cieľovú skupinu a tzv. persóny

Tak ako v iných oblastiach marketingu a obchodnej stratégie musíme aj na internete poznať svoju cieľovku. Musíme si určiť koho chceme našim blogom osloviť a tomu prispôsobiť obsah, aj štýl písania blogu. Je rozdiel či blog cielime na žiakov základných a stredných škôl a je rozdiel ak blogom hodláme osloviť manažérov firiem. S tým súvisí aj často skloňovaný pojem „user persona“, čo je vlastne imaginárna osoba, ktorá zastupuje našu cieľovú skupinu.

2. Musíme si položiť otázku čo a ako naša cieľovka na internete vyhľadáva

Toto je zásadná vec. Aby sme vedeli aký obsah pre našu cieľovku tvoriť potrebujeme vedieť čo naša cieľová skupina na internete vyhľadáva. Na to slúžia rôzne nástroje ako napríklad Google Keyword Planner, ale Rand Fishkin z firmy Moz blogerom odporúča, aby používali aj funkciu Google Suggest, teda tú nápovedu, čo sa vám rozbalí, keď začnete písať hľadané heslo do vyhľadávača. Odôvodňuje to tým, že Planner je určený primárne inzerentom v Adwords a teda nie všetky frázy, ktoré ľudia reálne hľadajú sa tam zobrazujú. Ďalším užitočným zdrojom relevantných kľúčových slov sú súvisiace alebo príbuzné hľadané frázy, ktoré vám Google ponúka pod výsledkami vyhľadávania vo forme klikateľných odkazov.

3. Vytvoríme si publikačný plán a konkrétné články na blog

Po prieskume kľúčových slov a fráz si vytvoríme publikačný plán. To znamená, že na otázky hľadajúcich a našich potenciálnych zákazníkov zodpovieme formou článkov na našom blogu a tie potom odkazmi navzájom prepojíme a odkážeme sa z nich aj na vstupné stránky, ktoré už máme pripravené na našej biznis stránke.

4. User persona Ivana – matka žiaka z Bratislavy

Predstavme si konkrétnu osobu. Volajme ju Ivana. Je to matka žiaka základnej alebo strednej školy a hľadá pre dieťa doučovanie slovenčiny. Ďieťa sa pripravuje na monitor alebo reparát zo slovenčiny. Aké otázky by si mohla Ivana klásť?
Z prieskumu kľúčových slov, ale aj skúsenosti klienta vyšlo, že Ivanu zaujímajú odpovede na tieto otázky:

  • Čo potrebuje žiak vedieť na prijímačky/maturitu/monitor/reparát?
  • Ako a za aký čas sa to dá zvládnuť?
  • S číim (ne)vie doučovanie pomôcť?
  • Kedy sa doučovanie neoplatí vôbec?

5. Aké výhody plynú z takejto stratégie

  • lepšie pozície vo výsledkoch vyhľadávania a tým aj zvýšenie organickej návštevnosti
  • získanie dôvery potenciálneho zákaznika
  • bezplatná reklama – ľudia, ktorým sa vaše články budú páčiť ich budú zdieľať – propagovať na sociálnych sieťach
  • vytriedenie mailovej schránky – nebudete mať mailovú schránku zahltenú zbytočnými mailami s otázkami, ktoré sa stále opakujú
  • budovanie povedomia o vašej značke/mene

6. Ako vieme zmerať efektivitu kampaňe

Napríklad nástroj Google Analytics nám umožňuje merať nielen počet návštev na stránke a blogu, ale aj ich efektivitu, čas strávený na stránke, mieru odchodu, prekliky z článku na článok alebo z článku na vstupnú stránku, kde ponúkame produkt/službu. Vieme tak presne určiť s ktorým článkom a do akej miery sme splnili stanovené ciele a následne si vieme určiť ďalší postup, zmeny, na blogu a upraviť našu ďalšiu stratégiu tak, aby bola efektívnejšia.

Pomohol vám tento článok? Podeľte sa oň na sociálnych sieťach! Máte otázky, pripomienky, píšte ich do komentárov.
Teším sa na plodnú debatu s vami.

Ďalšie podobné články na tomto blogu

Ďalšie podobné zdroje inde

Image “Target On Laptop Showing Perfection Stock Photo” by Stuart Miles / www.FreeDigitalPhotos.net